Narrowcasting is een goede manier om de specifieke doelgroep van je bedrijf te bereiken met het uitzenden van informatie op moderne beeldschermen. Als je daar een extra breed scherm voor gebruikt, is de informatie goed leesbaar, en zal je publiek goed bereiken.

Er zijn natuurlijk wel een aantal kenmerken, waar je op moet letten bij een narrowcasting systeem kopen. Hiervoor geven we enkele tips:

Beeldkwaliteit 24/7

Ten eerste: zorg dat je een screen koopt dat 24/7 aan kan staan, zonder aan beeldkwaliteit in te boeten. Je kunt nog zo’n mooie boodschap hebben, als de beeldkwaliteit slecht is, zal hij niet overkomen. Het publiek waarvan je juist via zo’n scherm de aandacht zou willen trekken, zal dan afhaken.

Gebruiksvriendelijk scherm

Ten tweede: zorg dat je een scherm koopt, dat gebruiksvriendelijk is. In principe moeten meerdere mensen binnen je bedrijf het kunnen bedienen, dus je hebt niets aan een scherm waarvoor iedere gebruiker nog eens eerst een uitgebreide handleiding door moet lezen alvorens hij of zij er gebruik van maakt.

Heb je meerdere locaties, dan is het fijn als je narrowcasting screens op al deze locaties vanuit een centraal punt te bedienen zijn. Zodat je iedereen kunt bereiken.

Interne PC

NarrowcastingOok handig is, dat je voor ieder scherm dat je gebruikt, dat wat je uitzend af kunt stemmen op het doel van je narrowcasting op die plek. Heb je bijvoorbeeld een filiaal in Amsterdam en één in Groningen, dan zullen beide filialen ander publiek trekken. En het is dan wel zo plezierig als je gebruik kunt maken van een interne PC, zodat je zelf afspeellijsten samen kunt stellen en kunt bepalen welke afspeellijst je wanneer op welke plek af gaat spelen.

Als je op deze kenmerken let, kun je beslist het meest perfecte scherm voor jouw narrowcasting doel uitzoeken!

Digital signage gebruiken is heel eenvoudig!